Právě je 22 lis 2019 11:35

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




 Stránka 3 z 3 [ Příspěvků: 24 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Electrifly Seawind EP
PříspěvekNapsal: 12 říj 2011 09:09 
Zkušený

Registrován: 10 čer 2011 13:00
Příspěvky: 797
Karas píše:
To je přeci úplně jedno, snažím se pouze lehce ukázat jak určit kam má být motor vyosen. Máš-li trochu představivost, tak si to lehce představíš s motorem tažným.

Víc jsem nad tím přemýšlel a zas tak jedno se mi to teď nezdá. Pokud si představíš, že motor je na opačné straně pylonu (tedy jako tažný), pak IMHO vyosení bude obráceně než u tlačného. Na přiloženém obrázku jsem to zkusil vyjádřit podle jednoduchých fyzikálních sil.
Příloha:
vyoseni_motoru.jpg
vyoseni_motoru.jpg [ 26.7 KiB | Zobrazeno 1257 krát ]

Tlačná vrtule je znázorněna černě a proud vzduchu za ní je vyjádřen jako síla Fv (síla vzduchu). V opačném směru zároveň působí síla Fl (síla na letadlo), která jakoby pákou přes těžiště stáčí špici letadla směrem dolu. To je situace jako v tvých uvedených obrázcích.
Ale teď si představ tažnou vrtuli za těžištěm (označena červeně), která vytváří stejné síly - proud vzduchu směrem dolu Fv a tedy i sílu působící v opačném směru Fl. Ovšem jak lze vidět, vyosení této vrtule již není dolu, ale naopak nahoru.

Takže co z toho plyne?
Řekl bych, že skutečně ty obrázky ve vztahu k seawindu jsou matoucí. Bohužel jsem se původně mýlil i já, když jsem psal, že to je náročnější na procesor a dočasně přijal myšlenku těch obrázků. Takže pokud je potřeba, aby model letěl spíše nahoru, měl by se motor IMHO vyosit rovně nebo spíše dolu. Samozřejmě, se to někdo můžete pokusit vyvrátit, pokud se pletu :)


Offline
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Electrifly Seawind EP
PříspěvekNapsal: 12 říj 2011 19:16 
Plodný uživatel

Registrován: 03 srp 2011 13:58
Příspěvky: 295
Příloha:
Tak nevím, ale myslím si, že je to poněkud složitější, pokud je motor za těžištěm je síla působící na část před těžištěm stejná ať už je vrtule tažná nebo tlačná. Dalším důležitým aspektem je nastavení modelu jako takového tj vyosení křídel, výškovky od osy. Od toho se pak odvíjí vyosení motoru a pak je také třeba počítat se vztlakem profilu to je nezanedbatelná veličina. Ale zjednodušeně lze říci že se jedná o práci na páce. Takže tak :mrgreen:



_________________
http://www.rajce.net/u179646
Offline
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Electrifly Seawind EP
PříspěvekNapsal: 13 říj 2011 10:14 
Zkušený

Registrován: 10 čer 2011 13:00
Příspěvky: 797
Jasný... nastavení křídel, výškovky atd. se samozřejmě musí brát v potaz. Dejme tomu, že je ale vše v "neutrálu"... tedy letadlo bez vyosení nahoru/dolu poletí rovně. (Ano, je tam gravitace, která ho táhne dolu... tak buď ji ignorujme nebo mírně přitáhněme výškovku, aby to rovně letělo :) ). No a teď jak se to bude chovat, pokud je motor za těžištěm? Ty síly jsou samozřejmě stejné pro obě uspořádání. Řekl bych, že tlačný motor vyosený nahoru se bude chovat stejně jako tažný motor vyosen dolu a podobně i tl. motor vyosen dolu stejně jako taž. motor vyosen nahoru.


Offline
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Electrifly Seawind EP
PříspěvekNapsal: 25 led 2012 17:26 
Zkušený

Registrován: 10 čer 2011 13:00
Příspěvky: 797
Přikládám pár fotek z letošního zimního létání.
Obrázek
Obrázek
(letadlo je podlepené izolepou kvůli tomu, aby se na tvrdém sněhu neobrousilo - momentálně je podlepené celé, ale to už na fotce nemám)


Offline
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
 Stránka 3 z 3 [ Příspěvků: 24 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

cron
TOPlist