Právě je 22 lis 2019 10:29

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




 Stránka 1 z 1 [ Příspěvek: 1 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Canary
PříspěvekNapsal: 28 črc 2012 06:20 
Plodný uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 27 črc 2011 19:57
Příspěvky: 303
Bydliště: Bolehošť
Canary - Phoenix model

Vzhledem k tomu, že jsem měl trochu divoké období, rozhodl jsem se koupit letadlo na takové to klidné polétání a do oka mě padl školní model CANARY od výrobce Phoenix model. Jak jsem si dovezl stavebnici domů nešlo odolat abych neotevřel krabici.
Příloha:
canary obsah krabice.jpg
canary obsah krabice.jpg [ 107.79 KiB | Zobrazeno 1273 krát ]


Celý model je potažený polyesterovou samolepící folií a tak nebylo nutné žádné přežehlení ani jiné dopnutí potahu. Ve středu křídla není hliníková spojka, jak jsme zvyklí u většiny stavebnic, ale špalíček tvrdého dřeva který krásně pasuje do křídel a přesně určí vzepětí. Poloviny křídla jsem slepil epoxidovým lepidlem. Křidélka jsou ovládány jedním společným servem uloženým ve středu křídla.
Příloha:
kridelka_01.jpg
kridelka_01.jpg [ 108.19 KiB | Zobrazeno 1273 krát ]


Ocasní plochy krásně pasují do připravených šachet v trupu, tak stačilo jen proříznout potah podlepit epoxidem a vše zasunout a složit. Osazení podvozku bylo také naprosto bez problému, jen stačilo vložit hlavní podvozek do připravené drážky na spodku trupu a zajistit plastovými držáčky. Pro přední podvozkovou nohu bylo již uložení namontované. Ovládání předního kola je zabezpečeno spřežením se směrovkou na jedno servo. Stejně tak je v základu již namontované motorové lože. Výrobce uvádí, že je vyosení již dané motorovou přepážkou. Po namontování motoru jsem, ale sklonil motor ještě o 2mm podložku dolu. Všechny šachty pro serva jsou již také připraveny na standardních velikost. Křídlo se k trupu upevňuje gumovými oky. Výrobce dodává 12 ok a doporučuje upevnit křídlo minimálně 8mi oky. Pro jistotu jsem dal 10 a bez problému křídlo drží jako přikované.

Technické parametry:
Rozpětí 1573 mm
Délka 1240 mm
Váha 2.5 kg bez paliva
Motor ASP 52, 8.5ccm
Vrtule Master 11x8, Master 12x6
Nádrž 300ml - doba letu na nádrž je cca 18 - 20 minut
Serva HS 422 4 ks
Příloha:
IMG_4449.JPG
IMG_4449.JPG [ 108.81 KiB | Zobrazeno 1273 krát ]

Letadlo je připravené na zálet. Jen jsem ještě pro jistotu vyměnil kolečka dodávané ve stavebnici za kolečka o průměru 70mm. S těmito kolečky není vůbec problém odstartovat i z ne zrovna ideálně upraveného travnatého letiště.

Zálet :
Po příjezdu na letiště jsem zkontroloval všechny spoje a výchylky, dotankoval a šlo se na věc. Motor naskočil vcelku spolehlivě a pojíždění po letišti je naprosto bezproblémové. Před startem poslední motorová zkouška. Plný plyn a tradá do vzduchu. Model se krásně vznesl a poslouchá jak beránek. Motoru je tam tak akorát na můj vkus. Během letu jsem jen trochu dotrimoval křidélka a užíval si relaxační obloučky a osmičky. Přistání je taky pohodové, jen je třeba dát pozor aby „nezakopl“ o přední kolo pak se rozskáče jako klokan a je lepší hned naložit plný plyn, vzlétnout a přistání opakovat.

Vlečný háček:
Vlečný háček je vyroben z novodurové kulatiny provrtané mimo střed vrtáčkem o průměru 2mm. Na zadní straně jsem udělal průřez pilkou na železo a rozpiloval zářez (až za provrtanou dírku) aby šlo pohodlně zapnout vlečné lano. Toto je vlepeno co nejblíže za odtokovou hranu křídla ( ideální by to bylo v těžišti ,ale to se mi nepodařilo docílit). Od háčku vede plastový bowden se strunou o průměru 1.5mm k miniservu ,které jsem vlepil zhruba do místa těžiště . Servo je připojeno k 5tému kanálu přijímače a krásně vše funguje.
Příloha:
2012-07-24-089.jpg
2012-07-24-089.jpg [ 109.5 KiB | Zobrazeno 1273 krát ]


Vlečné lano:
Vlečné lano (silonový provaz) mám dlouhé cca 9 metrů a je na straně vlečné opatřeno malým kroužkem od klíčů , který se pohodlně zapíná do vlečného háčku. Po radách od zkušenějších jsem na provaz navlékl červenou bužírku, která je dlouhá cca 80 cm. Měla by zabezpečit, aby nedošlo k zamotání vlečného lana do ocasních řídících ploch.
Příloha:
Lano celkové.jpg
Lano celkové.jpg [ 108.55 KiB | Zobrazeno 1273 krát ]



Vlekání
Zatím jsem zkoušel vlekat pouze vlajku o velikosti cca 40 x 60 cm na laně o délce 9 metrů. Pro zvětšení tahu jsem vyměnil původní vrtuli 11x8 za 12x6. Start s vlajkou byl pak lepší. Jak je vše ve zduchu , už je vyhráno a vlajka pěkně pochoduje za letadlem,aby byla pěkně svisle dal jsem na přední spodní hranu vlajky matičku M8 a v pohodě to stačí.
Jen jak už bylo zde napsáno na foru :
- při vlekání vlajky, před startem dát vlečné lano POD výškovku
- při vlekání větroně, před startem dát vlečné NA výškovku

Závěr:
Canary je opravdu hodné nezáludné letadlo, které nemá tendence padat po křídle a spíše se snaží pilotovy let usnadnit.Toto letadlo mohu s klidným svědomím doporučit jako první se spalovacím motorem, pro pilota co má již něco nalétáno s elektrickým školním modelem.



_________________
http://martin104b.galerie.cz/
Offline
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
 Stránka 1 z 1 [ Příspěvek: 1 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

cron
TOPlist