|
Právě je 19 dub 2024 13:03
|
Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata
|
|
|
|
Autor |
Zpráva |
hashpi
|
Předmět příspěvku: Jaký 1. střídavý el motor? Napsal: 10 lis 2013 18:43 |
Registrován: 19 říj 2013 21:26 Příspěvky: 663 Bydliště: Vysocina
|
Vážení Pánové Asi po 10 leté pauze opět oprašuji díky synovi modely z mládí. Ale za tu dlouhou dobu se toho tolik změnilo a já bych potřeboval nějaké rady ohledně střídavého motoru . Potřeboval bych motor na 3m větroně, váha 1300g. O modelářských střídavých motorech toho nevím skoro nic . Jakou značku, výkon, regulátor, druh baterie a její výdrž, nabíjení? Nějak to sladit dohromady.Tehdy jsem měl akorát stejnosměrný speed 400 a 600. Spalováků mám asi 6, ale ten tam dávat nechci, abych zachoval čistotu větroně Budu rád za všechny rady a zkušenosti
|
|
|
|
|
PavelN
|
Předmět příspěvku: Re: Jaký 1. střídavý el motor? Napsal: 11 lis 2013 09:58 |
Registrován: 17 čer 2011 13:20 Příspěvky: 199
|
Na motorovém kluzáku ( rozp. 2350 mm, váha 1300 g) mám motor Turnigy 35-30 -1100 kv a regulátor Turnigy 25 A, baterie Turnigy 3S - 2200 mAh. Na větroních VSO ( 3 m, s pylonem cca 2000 g) a VT (3 m, s pylonem cca 2100 g ) mám motor Turnigy 35-36, nějaký noname regulátor za 300,-Kč a baterku 3S-2200 mAh. Projdi si vlákna o mot.kluzáku a VT vše tam mám napsáno. Funguje to...neradím... jo a má to dostatek výkonu na to, abych si model v naprosté pohodě hodil sám bez rozběhu. Předpokládám, že jde o nějakou V2... nevidím problém. ¨ Tady jsem psal o "motorizaci" 3m větroňů motorem umístěným na pylonu. viewtopic.php?f=28&t=390
Naposledy upravil PavelN dne 11 lis 2013 13:06, celkově upraveno 2
_________________ Aeronca 10ccm (1,8m), Symfonik V2 (3m), VSO-10 (3m -Fara), VT-116 (3m -Fara), motorový kluzák (2,3m - vlastní konstrukce), L-13 Blaník (3,25m - Fara - stavba) http://aero1000.rajce.idnes.cz/
|
|
|
|
|
zdekar
|
Předmět příspěvku: Re: Jaký 1. střídavý el motor? Napsal: 11 lis 2013 11:33 |
Registrován: 10 čer 2011 14:00 Příspěvky: 825
|
Tak záleží jaký ten větroň má mít letový projev. Pokud potřebuješ jen pohon na pomalý let nebo na to vytáhnout letadlo do výše a pak plachtit, anebo jestli má být pro "kolmé stoupání do oblak" V té první variantě by podstatě stačily ty motory co uvedl kolega... ještě doplním odkazy: Turnigy D3530: http://hobbyking.com/hobbyking/store/__ ... Motor.htmlTurnigy D3536: http://hobbyking.com/hobbyking/store/__ ... Motor.htmlDále by šlo použít i jeden z těchto: Turnigy D3542: http://hobbyking.com/hobbyking/store/__ ... Motor.htmlTurnigy 3632: http://hobbyking.com/hobbyking/store/__ ... 200kv.htmlTen poslední je podle popisu spíš pro tu variantu 2. Parametry co uvádí číňan to chce ale brát spíš jako orientační a rozhodnout se pak podle recenzí a zkušeností uživatelů. Tyhle motory jsou čínské a spousta lidí je kupuje přímo z HongKongu (obchod HobbyKing), jelikož to prostě vyjde levněji než u nás. Jsou ale k dostání i v ČR u různých překupníků. To jen tak k těm odkazům Kvalita pro rekreačního modeláře je dobrá. No, pokud si vybereš motor, který ti vyhovuje svou velikostí (aby se ti tam vlezl) a i výkonem, pak můžeš přistoupit k dalšímu výběru. Já bych pokračoval vrtulí. Buď se můžeš orientovat podle doporučených velikostí co udává výrobce nebo použít prográmek DriveCalculator: http://www.drivecalc.de/No a nebo se tu zas zeptat, to bude rychlejší DriveCalculator je dobrý v tom, že zhruba zjistíš kolik ti motor s danou vrtulí bude odebírat proudu a podle toho můžeš lépe zvolit regulátor a baterku. Regulátor bych volil o něco větší než je předpokládaný odběr - bude se tak míň hřát. Pár příkladů pro 30 až 40A: Regulátor 30A: Turnigy Plush 30A: http://hobbyking.com/hobbyking/store/__ ... oller.htmlHobbyking F-30A: http://hobbyking.com/hobbyking/store/__ ... _UBEC.htmlRegulátor 40A: Mystery 40A: http://hobbyking.com/hobbyking/store/__ ... ries_.htmlHobbyKing 40A: http://hobbyking.com/hobbyking/store/__ ... _UBEC.htmlNo a na závěr výběr baterky. Nejspíš bych dal nějaký 3-článek lipolku. Kapacitu bych volil podle toho, kolik potřebuješ dovážit, abys měl správně těžiště. Než vozit olovo, tak je lepší dát těžší baterku (tedy i s větší kapacitou). Tak třeba ta 3S 2200mAh co udával kolega: Turnigy: http://hobbyking.com/hobbyking/store/__ ... _Pack.htmlZippy: http://hobbyking.com/hobbyking/store/__ ... P_25C.html25C udává max. odebíratelný proud, tj. 2200 * 25 = 55A, číňanovi se však nedá věřit, tak to osobně ještě násobím koeficientem 0.8, tedy 55 * 0.8 = 44A Takže ta baterka by měla být dostačující, záleží pak jak jsem psal jestli budeš potřebovat dovažovat do čumáku nebo ne
|
|
|
|
|
hashpi
|
Předmět příspěvku: Re: Jaký 1. střídavý el motor? Napsal: 11 lis 2013 17:45 |
Registrován: 19 říj 2013 21:26 Příspěvky: 663 Bydliště: Vysocina
|
Ten větroň je starší F3J, směrovka, výškovka, vztlakové klapky. Motor chci dát jako pylon nad křídlo.Pokud nebude vlekař, abych mohl lítat sám. (rekreační létání) A jednoduše ho zase sundat.Akorát zatím netuším, kam zapojím ovládání motoru, když mám klapky a rc jen 4kanál. Díval jsem se na motory axi( radši bych dal přednost kvalitě) možná tenhle http://www.rcking.eu/cs/letecke-elektromotory/21272-axi-281416-stridavy-motor.html. S tím, že bych ho časem použil do jiného modelu
|
|
|
|
|
zdekar
|
Předmět příspěvku: Re: Jaký 1. střídavý el motor? Napsal: 11 lis 2013 23:24 |
Registrován: 10 čer 2011 14:00 Příspěvky: 825
|
|
|
|
|
PavelN
|
Předmět příspěvku: Re: Jaký 1. střídavý el motor? Napsal: 13 lis 2013 09:19 |
Registrován: 17 čer 2011 13:20 Příspěvky: 199
|
Já používám levnou čínu a jsem spokojený. U motoru Turnigy 35-30 mi odešlo ložisko. Nové stálo sice asi 90,-Kč, už si to nepamatuju, ale jinak lítá několikátou sezonu a bez problému. Netvrdím, že by se mi nelíbil nějaký AXI, ale za cenu jednoho Axi osadím další 2-3 modely "čínou".. Vzhledem k mým nárokům to bohatě stačí.
_________________ Aeronca 10ccm (1,8m), Symfonik V2 (3m), VSO-10 (3m -Fara), VT-116 (3m -Fara), motorový kluzák (2,3m - vlastní konstrukce), L-13 Blaník (3,25m - Fara - stavba) http://aero1000.rajce.idnes.cz/
|
|
|
|
|
hashpi
|
Předmět příspěvku: Re: Jaký 1. střídavý el motor? Napsal: 13 lis 2013 20:50 |
Registrován: 19 říj 2013 21:26 Příspěvky: 663 Bydliště: Vysocina
|
cau kluci Tak jsem koukal na hobbyking a ta cena by byla super. Za 1000 komplet, ale nevim jak je to s dopravou, platbou, dobou dodani? Jinak Vam vsem moooc dekuju za prispevky
|
|
|
|
|
Karas
|
Předmět příspěvku: Re: Jaký 1. střídavý el motor? Napsal: 13 lis 2013 21:40 |
Mazák |
|
Registrován: 10 čer 2011 13:18 Příspěvky: 1099 Bydliště: Týniště nad Orlicí
|
hashpi píše: cau kluci Tak jsem koukal na hobbyking a ta cena by byla super. Za 1000 komplet, ale nevim jak je to s dopravou, platbou, dobou dodani? Jinak Vam vsem moooc dekuju za prispevky No pro nákup na hobbykingu potřebuješ účet na Paypal. Doprava se odvíjí od hmotnosti zásilky a doba dodání v průměru tak 2-3 týdny. Jen pozor na celkové ceně zásilky. Je nutné dodržet cca 30 dolarů, dražší zásilka už by neprošla přes celníky bez újmy a dali by ti dph a clo. Ovšem lze to trochu obejít
_________________ Vteřiňák je dobrý sluha, ale zlý pán.
|
|
|
|
|
hashpi
|
Předmět příspěvku: Re: Jaký 1. střídavý el motor? Napsal: 13 lis 2013 23:02 |
Registrován: 19 říj 2013 21:26 Příspěvky: 663 Bydliště: Vysocina
|
|
|
|
|
hashpi
|
Předmět příspěvku: Re: Jaký 1. střídavý el motor? Napsal: 13 lis 2013 23:15 |
Registrován: 19 říj 2013 21:26 Příspěvky: 663 Bydliště: Vysocina
|
Jeste bych se chtel zeptat na nabijecku, kterou bych pak mohl pouzit krome pohonnych lipol k nabijeni vysilace a prijimace
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|