|
Právě je 17 čer 2024 16:15
|
Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata
![](./styles/AeroBlue/theme/images/tl.png) |
|
![](./styles/AeroBlue/theme/images/tr.png) |
|
Autor |
Zpráva |
Karas
|
Předmět příspěvku: Konstrukční hydroplán ![Příspěvek Příspěvek](./styles/AeroBlue/imageset/icon_post_target.gif) Napsal: 17 črc 2011 10:33 |
Mazák |
![Uživatelský avatar](http://img846.imageshack.us/img846/2653/dsc0005ez.jpg) |
Registrován: 10 čer 2011 13:18 Příspěvky: 1099 Bydliště: Týniště nad Orlicí
|
Stavěl někdo konstrukční hydroplán, respektive létající člun? Plánuju postavit Catalinu, ale nemám žádné zkušenosti se stavbou. Jaké jsou základní pravidla či technologie? Jde mi hlavne o to, že trup bude konstrukční a potažený plaňkováním, takže je potřeby zaručit voděodolnost a hermetičnost trupu. Jak na to? Dík.
_________________ Vteřiňák je dobrý sluha, ale zlý pán.
|
|
|
|
![](images/spacer.gif) |
Karas
|
Předmět příspěvku: Re: Konstrukční hydroplán ![Příspěvek Příspěvek](./styles/AeroBlue/imageset/icon_post_target.gif) Napsal: 04 srp 2011 20:56 |
Mazák |
![Uživatelský avatar](http://img846.imageshack.us/img846/2653/dsc0005ez.jpg) |
Registrován: 10 čer 2011 13:18 Příspěvky: 1099 Bydliště: Týniště nad Orlicí
|
Tak si odpovím sám, nakonec jsem odpověď na internetu našel. Mám dvě možnosti, buď trup olaminovat a klasickou povrchovou úpravou to dotáhnout, nebo přelakovat, nalakovat papír a opět klasikou to dokončit. Papírem a lakem se uzavřou póry a pak to lze stříknout. Třeba to někomu pomůže, samozřejmě pokud někdo ví lepší technologický postup, tak toto téma neberu za ukončené.
_________________ Vteřiňák je dobrý sluha, ale zlý pán.
|
|
|
|
![](images/spacer.gif) |
vosvos
|
Předmět příspěvku: Re: Konstrukční hydroplán ![Příspěvek Příspěvek](./styles/AeroBlue/imageset/icon_post_target.gif) Napsal: 04 srp 2011 22:31 |
Registrován: 01 črc 2011 22:02 Příspěvky: 10
|
Já bych oslovil lodičkáře ,fakt je že laminát to jistí.Letadlo se tak dlouhodobě nekoupe aby to byl tak veliký problém. Mě už dlouho zajímá SM55,ale pořád jen teoretizuju. ![Embarrassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
|
|
|
|
![](images/spacer.gif) |
Karas
|
Předmět příspěvku: Re: Konstrukční hydroplán ![Příspěvek Příspěvek](./styles/AeroBlue/imageset/icon_post_target.gif) Napsal: 05 srp 2011 09:35 |
Mazák |
![Uživatelský avatar](http://img846.imageshack.us/img846/2653/dsc0005ez.jpg) |
Registrován: 10 čer 2011 13:18 Příspěvky: 1099 Bydliště: Týniště nad Orlicí
|
vosvos píše: Já bych oslovil lodičkáře ,fakt je že laminát to jistí.Letadlo se tak dlouhodobě nekoupe aby to byl tak veliký problém. Mě už dlouho zajímá SM55,ale pořád jen teoretizuju. ![Embarrassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif) Laminát se mi dávat nechce, dokončovací práce jsou o to horší, musí se dát více vrstev a nárůst hmotnosti je větší než u toho papíru. Tak nevím, zatím jsem taky ve fázi plánování ale plán už mám a co nevidět začnu vyřezávat, ale než se dostanu k plaňkování, tak to chvilku potrvá. Myslíš tohle? ![Obrázek](http://www.ne.jp/asahi/airplane/museum/cl-pln/images2/TW004-05.jpg) Pokud ano, tak to je taky moc pěkný. ![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
_________________ Vteřiňák je dobrý sluha, ale zlý pán.
|
|
|
|
![](images/spacer.gif) |
zdekar
|
Předmět příspěvku: Re: Konstrukční hydroplán ![Příspěvek Příspěvek](./styles/AeroBlue/imageset/icon_post_target.gif) Napsal: 05 srp 2011 10:09 |
Registrován: 10 čer 2011 14:00 Příspěvky: 825
|
Ten hydroplán vypadá pěkně. ![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif) To Karas: jak široké chceš dávat ty plaňky?
|
|
|
|
![](images/spacer.gif) |
Karas
|
Předmět příspěvku: Re: Konstrukční hydroplán ![Příspěvek Příspěvek](./styles/AeroBlue/imageset/icon_post_target.gif) Napsal: 05 srp 2011 10:15 |
Mazák |
![Uživatelský avatar](http://img846.imageshack.us/img846/2653/dsc0005ez.jpg) |
Registrován: 10 čer 2011 13:18 Příspěvky: 1099 Bydliště: Týniště nad Orlicí
|
zdekar píše: To Karas: jak široké chceš dávat ty plaňky? To v tuto chvíli ještě nevím, podle situace, asi 2 cm.
_________________ Vteřiňák je dobrý sluha, ale zlý pán.
|
|
|
|
![](images/spacer.gif) |
vosvos
|
Předmět příspěvku: Re: Konstrukční hydroplán ![Příspěvek Příspěvek](./styles/AeroBlue/imageset/icon_post_target.gif) Napsal: 05 srp 2011 12:56 |
Registrován: 01 črc 2011 22:02 Příspěvky: 10
|
To je přesně on,ani ne tak krásný jako ojedinělý...to olaminování plaňkované konstrukce lodičkáři používají,myslím že to je snazší než se potýkat s papírem.Hlavně vodovzdornost je problém když šetřím na váze.
|
|
|
|
![](images/spacer.gif) |
PavelN
|
Předmět příspěvku: Re: Konstrukční hydroplán ![Příspěvek Příspěvek](./styles/AeroBlue/imageset/icon_post_target.gif) Napsal: 05 srp 2011 14:43 |
Registrován: 17 čer 2011 13:20 Příspěvky: 199
|
Určitě bych olaminoval alespoň tu kluznou plochu, která je v kontaktu s vodní hladinou + cca 1 cm nad tu první hranu. Myslím, že bohatě postačí 1 vrstva. Zpevňuju tak spodek trupu (od špičky cca k úrovni náběžky - těžiště) proti poškození při přistání. Asi by to šlo i u hydroplánu a zbytek dozadu bych dal radši zespodu 2 vrstvy papíru. Plaňky bych volil co největší půjdou, pokud možno od hrany k hraně, ušetří se tim následná práce s kitováním povrchu, prostě si rozměřit tvar, nakroutit a zalepit co největší kus. NESPĚCHAT. Stavěl jsem tak trup na VT-116 viz. foto v odkaze dole. Následuje klasika broušení, kitování, potah papírem, barva a lak (toho dostatek) Není to nic složitýho, jen spousta času. Tím laminováním se hmotnost tolik nezvýší, nemám to zvážené, ale nebojím se toho stačí 1 vrstva a relativně nízká gramáž tkaniny. Místo tkaniny poslouží klidně i silonová dámská punčocha, i když s tou se mi nedělá dobře, pruží, ale jde to....
_________________ Aeronca 10ccm (1,8m), Symfonik V2 (3m), VSO-10 (3m -Fara), VT-116 (3m -Fara), motorový kluzák (2,3m - vlastní konstrukce), L-13 Blaník (3,25m - Fara - stavba) http://aero1000.rajce.idnes.cz/
|
|
|
|
![](images/spacer.gif) |
Karas
|
Předmět příspěvku: Re: Konstrukční hydroplán ![Příspěvek Příspěvek](./styles/AeroBlue/imageset/icon_post_target.gif) Napsal: 05 srp 2011 18:17 |
Mazák |
![Uživatelský avatar](http://img846.imageshack.us/img846/2653/dsc0005ez.jpg) |
Registrován: 10 čer 2011 13:18 Příspěvky: 1099 Bydliště: Týniště nad Orlicí
|
PavelN píše: Určitě bych olaminoval alespoň tu kluznou plochu, která je v kontaktu s vodní hladinou + cca 1 cm nad tu první hranu. Myslím, že bohatě postačí 1 vrstva. Zpevňuju tak spodek trupu (od špičky cca k úrovni náběžky - těžiště) proti poškození při přistání. Asi by to šlo i u hydroplánu a zbytek dozadu bych dal radši zespodu 2 vrstvy papíru. Plaňky bych volil co největší půjdou, pokud možno od hrany k hraně, ušetří se tim následná práce s kitováním povrchu, prostě si rozměřit tvar, nakroutit a zalepit co největší kus. NESPĚCHAT. Stavěl jsem tak trup na VT-116 viz. foto v odkaze dole. Následuje klasika broušení, kitování, potah papírem, barva a lak (toho dostatek) Není to nic složitýho, jen spousta času. Tím laminováním se hmotnost tolik nezvýší, nemám to zvážené, ale nebojím se toho stačí 1 vrstva a relativně nízká gramáž tkaniny. Místo tkaniny poslouží klidně i silonová dámská punčocha, i když s tou se mi nedělá dobře, pruží, ale jde to.... Nebude jedna málo? Přeci jenom se pak bude muset zabrousit. Plaňky budu volit podle situace, nebo když to půjde, tak namočím kousek potahu zkroutím, omotám fáčem a nechám vyschnout.
_________________ Vteřiňák je dobrý sluha, ale zlý pán.
|
|
|
|
![](images/spacer.gif) |
PavelN
|
Předmět příspěvku: Re: Konstrukční hydroplán ![Příspěvek Příspěvek](./styles/AeroBlue/imageset/icon_post_target.gif) Napsal: 05 srp 2011 23:54 |
Registrován: 17 čer 2011 13:20 Příspěvky: 199
|
Myslím, že 1 vrstva bude stačit. Ono se to nezdá, ale 1 vrstva zvýší pevnost poměrně dost(vem si jak se zpevní konstrukce pouhým potažením papírem), ale hlavně zacelí spodek trupu proti proniknutí vody. Lze udělat vrstvy 2, ale myslím, že to bude zbytečný. Já dělám 1 vrstvu pouze kvůli zpevnění. Pokud bys nelaminoval, jak jsi psal, pevnost by to mělo již samo o sobě a tou jednou vrstvou pouze sichruješ. Já bych to udělal jak jsem psal. A toho broušení zase tolik nebude a pokud přece, tak natáhneš ještě jednu vrstvu.
_________________ Aeronca 10ccm (1,8m), Symfonik V2 (3m), VSO-10 (3m -Fara), VT-116 (3m -Fara), motorový kluzák (2,3m - vlastní konstrukce), L-13 Blaník (3,25m - Fara - stavba) http://aero1000.rajce.idnes.cz/
|
|
|
|
![](images/spacer.gif) |
|
|
![](./styles/AeroBlue/theme/images/bl.png) |
|
![](./styles/AeroBlue/theme/images/br.png) |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|