Právě je 17 čer 2024 16:15

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




 Stránka 1 z 7 [ Příspěvků: 65 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Konstrukční hydroplán
PříspěvekNapsal: 17 črc 2011 10:33 
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 10 čer 2011 13:18
Příspěvky: 1099
Bydliště: Týniště nad Orlicí
Stavěl někdo konstrukční hydroplán, respektive létající člun? Plánuju postavit Catalinu, ale nemám žádné zkušenosti se stavbou. Jaké jsou základní pravidla či technologie? Jde mi hlavne o to, že trup bude konstrukční a potažený plaňkováním, takže je potřeby zaručit voděodolnost a hermetičnost trupu. Jak na to?
Dík.



_________________
Vteřiňák je dobrý sluha, ale zlý pán.
Offline
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Konstrukční hydroplán
PříspěvekNapsal: 04 srp 2011 20:56 
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 10 čer 2011 13:18
Příspěvky: 1099
Bydliště: Týniště nad Orlicí
Tak si odpovím sám, nakonec jsem odpověď na internetu našel. Mám dvě možnosti, buď trup olaminovat a klasickou povrchovou úpravou to dotáhnout, nebo přelakovat, nalakovat papír a opět klasikou to dokončit. Papírem a lakem se uzavřou póry a pak to lze stříknout. ;)
Třeba to někomu pomůže, samozřejmě pokud někdo ví lepší technologický postup, tak toto téma neberu za ukončené.



_________________
Vteřiňák je dobrý sluha, ale zlý pán.
Offline
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Konstrukční hydroplán
PříspěvekNapsal: 04 srp 2011 22:31 
Zelenáč

Registrován: 01 črc 2011 22:02
Příspěvky: 10
Já bych oslovil lodičkáře ,fakt je že laminát to jistí.Letadlo se tak dlouhodobě nekoupe aby to byl tak veliký problém. Mě už dlouho zajímá SM55,ale pořád jen teoretizuju. :oops:


Offline
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Konstrukční hydroplán
PříspěvekNapsal: 05 srp 2011 09:35 
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 10 čer 2011 13:18
Příspěvky: 1099
Bydliště: Týniště nad Orlicí
vosvos píše:
Já bych oslovil lodičkáře ,fakt je že laminát to jistí.Letadlo se tak dlouhodobě nekoupe aby to byl tak veliký problém. Mě už dlouho zajímá SM55,ale pořád jen teoretizuju. :oops:

Laminát se mi dávat nechce, dokončovací práce jsou o to horší, musí se dát více vrstev a nárůst hmotnosti je větší než u toho papíru. Tak nevím, zatím jsem taky ve fázi plánování ale plán už mám a co nevidět začnu vyřezávat, ale než se dostanu k plaňkování, tak to chvilku potrvá.

Myslíš tohle?
Obrázek
Pokud ano, tak to je taky moc pěkný. :)



_________________
Vteřiňák je dobrý sluha, ale zlý pán.
Offline
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Konstrukční hydroplán
PříspěvekNapsal: 05 srp 2011 10:09 
Zkušený

Registrován: 10 čer 2011 14:00
Příspěvky: 825
Ten hydroplán vypadá pěkně. :)

To Karas:
jak široké chceš dávat ty plaňky?


Offline
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Konstrukční hydroplán
PříspěvekNapsal: 05 srp 2011 10:15 
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 10 čer 2011 13:18
Příspěvky: 1099
Bydliště: Týniště nad Orlicí
zdekar píše:
To Karas:
jak široké chceš dávat ty plaňky?

To v tuto chvíli ještě nevím, podle situace, asi 2 cm.



_________________
Vteřiňák je dobrý sluha, ale zlý pán.
Offline
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Konstrukční hydroplán
PříspěvekNapsal: 05 srp 2011 12:56 
Zelenáč

Registrován: 01 črc 2011 22:02
Příspěvky: 10
To je přesně on,ani ne tak krásný jako ojedinělý...to olaminování plaňkované konstrukce lodičkáři používají,myslím že to je snazší než se potýkat s papírem.Hlavně vodovzdornost je problém když šetřím na váze.


Offline
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Konstrukční hydroplán
PříspěvekNapsal: 05 srp 2011 14:43 
Plodný uživatel

Registrován: 17 čer 2011 13:20
Příspěvky: 199
Určitě bych olaminoval alespoň tu kluznou plochu, která je v kontaktu s vodní hladinou + cca 1 cm nad tu první hranu. Myslím, že bohatě postačí 1 vrstva. Zpevňuju tak spodek trupu (od špičky cca k úrovni náběžky - těžiště) proti poškození při přistání. Asi by to šlo i u hydroplánu a zbytek dozadu bych dal radši zespodu 2 vrstvy papíru. Plaňky bych volil co největší půjdou, pokud možno od hrany k hraně, ušetří se tim následná práce s kitováním povrchu, prostě si rozměřit tvar, nakroutit a zalepit co největší kus. NESPĚCHAT. Stavěl jsem tak trup na VT-116 viz. foto v odkaze dole. Následuje klasika broušení, kitování, potah papírem, barva a lak (toho dostatek) Není to nic složitýho, jen spousta času. Tím laminováním se hmotnost tolik nezvýší, nemám to zvážené, ale nebojím se toho stačí 1 vrstva a relativně nízká gramáž tkaniny. Místo tkaniny poslouží klidně i silonová dámská punčocha, i když s tou se mi nedělá dobře, pruží, ale jde to....



_________________
Aeronca 10ccm (1,8m), Symfonik V2 (3m), VSO-10 (3m -Fara), VT-116 (3m -Fara), motorový kluzák (2,3m - vlastní konstrukce), L-13 Blaník (3,25m - Fara - stavba)
http://aero1000.rajce.idnes.cz/
Offline
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Konstrukční hydroplán
PříspěvekNapsal: 05 srp 2011 18:17 
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 10 čer 2011 13:18
Příspěvky: 1099
Bydliště: Týniště nad Orlicí
PavelN píše:
Určitě bych olaminoval alespoň tu kluznou plochu, která je v kontaktu s vodní hladinou + cca 1 cm nad tu první hranu. Myslím, že bohatě postačí 1 vrstva. Zpevňuju tak spodek trupu (od špičky cca k úrovni náběžky - těžiště) proti poškození při přistání. Asi by to šlo i u hydroplánu a zbytek dozadu bych dal radši zespodu 2 vrstvy papíru. Plaňky bych volil co největší půjdou, pokud možno od hrany k hraně, ušetří se tim následná práce s kitováním povrchu, prostě si rozměřit tvar, nakroutit a zalepit co největší kus. NESPĚCHAT. Stavěl jsem tak trup na VT-116 viz. foto v odkaze dole. Následuje klasika broušení, kitování, potah papírem, barva a lak (toho dostatek) Není to nic složitýho, jen spousta času. Tím laminováním se hmotnost tolik nezvýší, nemám to zvážené, ale nebojím se toho stačí 1 vrstva a relativně nízká gramáž tkaniny. Místo tkaniny poslouží klidně i silonová dámská punčocha, i když s tou se mi nedělá dobře, pruží, ale jde to....

Nebude jedna málo? Přeci jenom se pak bude muset zabrousit. Plaňky budu volit podle situace, nebo když to půjde, tak namočím kousek potahu zkroutím, omotám fáčem a nechám vyschnout.



_________________
Vteřiňák je dobrý sluha, ale zlý pán.
Offline
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Konstrukční hydroplán
PříspěvekNapsal: 05 srp 2011 23:54 
Plodný uživatel

Registrován: 17 čer 2011 13:20
Příspěvky: 199
Myslím, že 1 vrstva bude stačit. Ono se to nezdá, ale 1 vrstva zvýší pevnost poměrně dost(vem si jak se zpevní konstrukce pouhým potažením papírem), ale hlavně zacelí spodek trupu proti proniknutí vody. Lze udělat vrstvy 2, ale myslím, že to bude zbytečný. Já dělám 1 vrstvu pouze kvůli zpevnění. Pokud bys nelaminoval, jak jsi psal, pevnost by to mělo již samo o sobě a tou jednou vrstvou pouze sichruješ. Já bych to udělal jak jsem psal. A toho broušení zase tolik nebude a pokud přece, tak natáhneš ještě jednu vrstvu.



_________________
Aeronca 10ccm (1,8m), Symfonik V2 (3m), VSO-10 (3m -Fara), VT-116 (3m -Fara), motorový kluzák (2,3m - vlastní konstrukce), L-13 Blaník (3,25m - Fara - stavba)
http://aero1000.rajce.idnes.cz/
Offline
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
 Stránka 1 z 7 [ Příspěvků: 65 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

TOPlist