RCfree.EU
http://www.rcfree.eu/

Gumáky - volné modely s gumovým pohonem
http://www.rcfree.eu/viewtopic.php?f=57&t=280
Stránka 5 z 5

Autor:  BeneFitmodel [ 30 říj 2023 17:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: Gumáky - volné modely s gumovým pohonem

Zajímavé éro, možná by na mikro elektro RC přestavbě nebylo marné u autora zalobovat... ;)
Hned by byl další zajímavý model v kategorii do 250 g...
https://rpolednik.gumroad.com/


Přidám i nějakou reálnou fotku odkaz na další fotky a info o reálné předloze.
https://duckduckgo.com/?q=Stolp+SA-500+ ... &ia=images
https://en.wikipedia.org/wiki/Stolp_SA-500_Starlet


Autor:  rpolednik [ 30 říj 2023 20:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Gumáky - volné modely s gumovým pohonem

Zdravím,
jsem tak trochu autorem tohoto Starletu.
Upozorňuji, že se mi jednalo o to udělat model něčemu se blížící a ne plnokrevnou maketu.
Proto je řada prvků od originálů zcela odlišná (což mi zase až tak nevadí :-))
Ale pokud se tohle poléhalo líbí, jsem rád.
Pracuji nad dalšími modely - ale nyní to asi bude něco z 2.SV

Autor:  REX [ 30 říj 2023 20:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Gumáky - volné modely s gumovým pohonem

Letadýlko vypadá dobře, o tom žádná, jen by mě docela zajímala předpokládaná hmotnost? Nebo jsem jen slepý a přehlédl jsem?

Autor:  pepan [ 31 říj 2023 09:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Gumáky - volné modely s gumovým pohonem

rpolednik píše:
Zdravím,
jsem tak trochu autorem tohoto Starletu.
Upozorňuji, že se mi jednalo o to udělat model něčemu se blížící a ne plnokrevnou maketu.
Proto je řada prvků od originálů zcela odlišná (což mi zase až tak nevadí :-))
Ale pokud se tohle poléhalo líbí, jsem rád.
Pracuji nad dalšími modely - ale nyní to asi bude něco z 2.SV


To vůbec nevadí, že to není 100% maketa je to takové neokoukané retro s reálnou předlohou, a už se těším aby to bylo ve vzduchu a na informace ze stavby i zkušenosti z toho jak bude létat.


REX píše:
Letadýlko vypadá dobře, o tom žádná, jen by mě docela zajímala předpokládaná hmotnost? Nebo jsem jen slepý a přehlédl jsem?


Něco málo k tomu je i na FB a tam autor uvádí, že předpokládaná váha by mohla být 55-60 g, tak uvidíme zda to tady potvrdí.
https://www.facebook.com/groups/6132993 ... cated&_rdr

Autor:  BeneFitmodel [ 11 lis 2023 20:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Gumáky - volné modely s gumovým pohonem

rpolednik píše:
Zdravím,
jsem tak trochu autorem tohoto Starletu.
Upozorňuji, že se mi jednalo o to udělat model něčemu se blížící a ne plnokrevnou maketu.
Proto je řada prvků od originálů zcela odlišná (což mi zase až tak nevadí :-))
Ale pokud se tohle poléhalo líbí, jsem rád.
Pracuji nad dalšími modely - ale nyní to asi bude něco z 2.SV


Zeptám se, nějaké zkušenosti ze stavby jsou už k dispozici?
Neuvažujete o rozpracování RC varianty s elektro pohonem?

Autor:  BeneFitmodel [ 28 led 2024 09:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Gumáky - volné modely s gumovým pohonem

Dopadlo to se Starletem takhle?
https://www.rcmicroplanes.com/listing/1 ... rushless-1
Potenciál to jistě má... viewtopic.php?f=31&t=1122


https://rpolednik.gumroad.com/l/starlet ... ut=profile

Autor:  LEON [ 03 dub 2024 05:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: Gumáky - volné modely s gumovým pohonem

Tohle na mě baflo na FB ;)



Viděl jsem někde i původní nekolorovanou verzi, ta se mi líbila víc.
I tohle je pěkné :)


Autor:  BeneFitmodel [ 12 kvě 2024 17:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Gumáky - volné modely s gumovým pohonem

Je to už 153 let co se začalo modelařit, dříve než létat letadly. ;)
https://www.fai.org/Penaud-Planophore-150-years-ago

Dovolím si přidat i strojový překlad z https://www.deepl.com/translator

Děti po celém světě si rády hrají s jednoduchou mechanickou hračkou, která pomocí stočené gumičky pohání letadlo s křídly, ale málokdo si uvědomuje, že to byl francouzský vynálezce Alphonse Pénaud, kdo v roce 1870 poprvé použil stočenou gumu k pohonu létajícího modelu a osvojil si její úspěšný pohonný účinek, který trvale ovlivnil budoucnost letectví.



Princip vrtulníku nebyl nový - Launoy a Bienvenu předložili v roce 1784 Francouzské akademii věd důmyslnou hračku vyrobenou z peří a provázku - ale Pénaudův nápad s kroucenou gumičkou měl ovlivnit mnoho experimentálních konstrukcí letadel těžších než vzduch. Sám Pénaud tuto myšlenku rozvinul a v roce 1871 vytvořil svůj Planophore, model jednoplošníku, který byl schopen samostabilizace díky zahnutým koncům křídel, jež zajišťovaly dihedrální efekt, a stabilizátoru umístěnému na zadní straně, což umožňovalo let až do výšky 60 metrů. Název Planophore pochází z řeckých výrazů Plano, což znamená schopný pohybu, a Phore, což znamená nosič.

Patnáctigramový model letadla byl oficiálně předveden 18. srpna 1871 pro Société Aéronautique de France v Paříži v zahradách vyhořelých ruin Tuilerijského paláce, pouhé tři měsíce po dramatickém "krvavém týdnu", který ukončil vládu Pařížské komuny. Kolik z přihlížejících na pozadí této společenské a průmyslové revoluce předpovídalo, že o 150 let později budou ve městě dvě letiště sloužící milionům cestujících z celého světa?

V Tuilerijských zahradách toho dne Pénaudovo letadlo úspěšně uletělo 40 metrů za 11 sekund. Lidstvo bylo o krok blíže ke komerční letecké dopravě.

Obrázek

PENAUDŮV PLANOFÓR:
Délka: 50 cm
Rozpětí křídel: 45cm
Plocha křídel: 492 cm2
Hmotnost 15,8 g
Vrtule: 2
Průměr vrtule: 20 cm
Gumový pásek: stočený 240 otáček
REVOLUČNÍ ÉRA
Pénaudova práce byla nedílnou součástí rychle se rozvíjející mechaniky letectví na konci 19. století. Inspirováni novými revolučními konstrukcemi, jako byl kluzák Coachman George Cayleyho, Hensonův a Stringfellowův jednoplošník poháněný párou a hodinový a parní stroj Félixe du Templa, se inženýři, vynálezci a nadšenci množili a sdíleli nápady, když hledali stále důmyslnější způsoby, jak dát lidem sílu k letu.

Pénaud a jeho kolegové vynálezci za podpory nových organizací, jako byla Société Aérostatique et Météorologique de France a Aeronautical Society of Great Britain, vytvořili návrhy a patenty, které daly vzestup éře letectví, a na počátku 20. století v roce 1905 vedly k založení FAI, která dodnes podporuje letecké modelářství a experimentální letadla.

LETECKÉ DĚDICTVÍ
Pénaud, stále plný nápadů, pokračoval ve výzkumu a vytváření letadel: ornitoptéra se stala úspěšnou hračkou a ve spolupráci s inženýrem Paulem Gauchotem vznikly návrhy na letoun v plné velikosti s inovativními prvky, jako byl zatahovací podvozek, centrální řízení, elektricky ovládané výškovky a dvojice vrtulí pracujících v opačných směrech, aby se zabránilo kroutícímu momentu. Letoun byl navržen pro pohon parním strojem - ačkoli se v té době existující parní stroje považovaly za příliš těžké na to, aby byl úspěšný - a v roce 1876 byl přihlášen k patentování.

Penaudův návrh letadla
Pénaudova a Gauchotova žádost o patent 111.574 z roku 1876.

Velmi smutně, zděšen nezájmem o financování svého nápadu a po rozchodu se Société Aéronautique de France, si Pénaud v roce 1880 ve věku pouhých 30 let vzal život. Jeho myšlenky však přežily i po skončení jeho krátkého života a letci jako Octave Chanute zahrnuli své pozitivní úvahy o Pénaudových letadlech do své publikace Pokrok létajících strojů z roku 1894.

Pénaudova hračka z krouceného gumového pásu se dokonce dostala přes Atlantik až do domu dvou malých dětí Wilbura a Orvilla Wrightových. Zbytek je, jak se říká, historie...

Translated with DeepL.com (free version)

Stránka 5 z 5 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/