Puma163 píše:
Je rozdíl mezi výfukem a tlumičem. Přepážky jsou v tlumiči a jsou tam kvůli hluku. Ten tlak ( o kterém mluví ) má spíš vliv na výkon a ladí se u laděných výfuků, kdy lze ve velmi úzkém spektru otáček dosáhnout vyššího výkonu (vyšších otáček) Což případ ASP není. Přepážka je tam jen kvůli hluku. Ten tlak, nebo taky jistý odpor výfuku dokáže zajistit, už jen odpovídající průměr výfuku. Ono je tuším i zakázáno používat už dnes modelářské motory bez tlumičů
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Tak je to správné, tak to má být. Ten motor klidně poběží i bez tlumiče" výfuku", pouze budeš muset mít tlumiče hluku na uších a nastavený karburátor na bohatší směs. Ta přepážka tam opravdu jinou práci nedělá
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
A je pravdou, že jsou nastaveny nějaké hlukové normy a ty prostě motor bez tlumiče nesplňuje. Tolik ke tvrzení pana Čápa.
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)