Právě je 17 čer 2024 13:49

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




 Stránka 2 z 2 [ Příspěvků: 14 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Přepážka v tlumiči
PříspěvekNapsal: 07 kvě 2013 22:30 
Plodný uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 21 led 2012 16:55
Příspěvky: 377
Bydliště: Šternberk
Je rozdíl mezi výfukem a tlumičem. Přepážky jsou v tlumiči a jsou tam kvůli hluku. Ten tlak ( o kterém mluví ) má spíš vliv na výkon a ladí se u laděných výfuků, kdy lze ve velmi úzkém spektru otáček dosáhnout vyššího výkonu (vyšších otáček) Což případ ASP není. Přepážka je tam jen kvůli hluku. Ten tlak, nebo taky jistý odpor výfuku dokáže zajistit, už jen odpovídající průměr výfuku. Ono je tuším i zakázáno používat už dnes modelářské motory bez tlumičů.



_________________
Každý modelář se stane pilotem. Pokud se mu to nepodaří, zůstane modelářem navždy. http://www.rcalbum.com/index.php?sum=1782&amode=
Offline
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Přepážka v tlumiči
PříspěvekNapsal: 08 kvě 2013 08:26 
Plodný uživatel

Registrován: 03 srp 2011 14:58
Příspěvky: 298
Puma163 píše:
Je rozdíl mezi výfukem a tlumičem. Přepážky jsou v tlumiči a jsou tam kvůli hluku. Ten tlak ( o kterém mluví ) má spíš vliv na výkon a ladí se u laděných výfuků, kdy lze ve velmi úzkém spektru otáček dosáhnout vyššího výkonu (vyšších otáček) Což případ ASP není. Přepážka je tam jen kvůli hluku. Ten tlak, nebo taky jistý odpor výfuku dokáže zajistit, už jen odpovídající průměr výfuku. Ono je tuším i zakázáno používat už dnes modelářské motory bez tlumičů

:mrgreen: Tak je to správné, tak to má být. Ten motor klidně poběží i bez tlumiče" výfuku", pouze budeš muset mít tlumiče hluku na uších a nastavený karburátor na bohatší směs. Ta přepážka tam opravdu jinou práci nedělá :mrgreen: A je pravdou, že jsou nastaveny nějaké hlukové normy a ty prostě motor bez tlumiče nesplňuje. Tolik ke tvrzení pana Čápa. :mrgreen:



_________________
http://www.rajce.net/u179646
Offline
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Přepážka v tlumiči
PříspěvekNapsal: 08 kvě 2013 09:06 
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 10 čer 2011 13:18
Příspěvky: 1099
Bydliště: Týniště nad Orlicí
Dobře tady, zkusím tu přepážku co mám a uvidíme. ;)



_________________
Vteřiňák je dobrý sluha, ale zlý pán.
Offline
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Přepážka v tlumiči
PříspěvekNapsal: 11 kvě 2013 09:53 
Plodný uživatel

Registrován: 03 srp 2011 14:58
Příspěvky: 298
:mrgreen:
Kdysi, to bude už delší řádku let jsem si vyrobil několik laděných výfuků podle výpočtů jež tehdy vyšly v Modeláři. Byl to v té době hit typ Magic Mufler. Měl jsem starší žhavík původem z NDR a na ten jsem ho nasadil. Výkonově šel ten motor snad o 100% nahoru odezva na plyn prostě bomba, otáčky poslechově o řád výš. V té době jsem neměl otáčkoměr, ale ladil jsem na sluch. Mělo to poze jedinou vadu, asi při třetím letu se ve vysokých otáčkách motor zastavil. Po rozborce jsem zjistil roztržený píst u výfukového otvoru a po konzultaci s odborníky jsme došli k názoru, že výfuk dobrý, ale byla menší odvodová koncová trubka a došlo k přehřátí materiálu pístu v místě výfuku. To díky vracejícím se výfukovým plynům a rezonanci. Tak jsem přišel o motor, ale jsem bohatší o několik zkušeností. Dost dlouho jsme provozovali motory bez jakýchkoli tlumičů. Třeba MVVS dodával motory zásadně bez tlumičů a tak nezbývalo než buď samo domo nebo bez. Samozřejmě se jednalo o menší kubatury. :mrgreen:



_________________
http://www.rajce.net/u179646
Offline
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
 Stránka 2 z 2 [ Příspěvků: 14 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

TOPlist