Právě je 17 čer 2024 14:45

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




 Stránka 1 z 1 [ Příspěvků: 5 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Palivo pro benínové motory
PříspěvekNapsal: 19 zář 2013 16:38 
Plodný uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 21 led 2012 16:55
Příspěvky: 377
Bydliště: Šternberk
Mám Turnigy TR-50HP. Co mu dávat aby vydržel co nejdýl ? Chtěl jsem použít olej plnou syntetiku stihl HP ultra, ale nesehnal ho, všude mě řekli, že je to tak drahý, že to nikdo nekupuje a že jen na objednávku. Avšak narazil jsem na zajímavé informace (a zde je jádro mého dilematu). Bylo mě doporučeno použít olej stihl červený minerální schopný mazat až do 19 000 - 20 000 otáček. S tím, že motory ničí benzin a ne olej !!! A rto proto, že se do benzinu přidává biosložka ( biolíh ), ten je silně hygroskopický což ve výsledku snižuje oktanové číslo, poškozuje svíčku nějakými nechtěnými explozemi, snižuje výkon a může způsobit až zadření, u aut poškozuje vstřikovací systémy ap. Byly mi doporučeny Benzina, Lukoil, Agip. Že snad tam tu biosložku nemají, respektive, že na to ukazuje zkušenost toho Stihl guru, který mě to přednášel. Já sám vyhrabal info, že 100 oktanový benzín by biosložku mít neměl.
http://www.motorkari.cz/clanky/clanky-p ... 22061.html
Tak by možná stačilo kupovat 100 oktan a dávat stihl mineral. Co vy na to benzináři ? Co používáte a proč ?
Taky je třeba uvážit, že komplet válec na Turnigy TR-50HP stojí 40 dolars a píst s kroužkem cca 10 dolars.
Díky za postřehy.



_________________
Každý modelář se stane pilotem. Pokud se mu to nepodaří, zůstane modelářem navždy. http://www.rcalbum.com/index.php?sum=1782&amode=
Offline
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Palivo pro benínové motory
PříspěvekNapsal: 19 zář 2013 18:08 
Plodný uživatel

Registrován: 03 srp 2011 14:58
Příspěvky: 298
Letu zdar :mrgreen:
Tak pokud máš motor zaběhnutý je možné použít jakýkoli plně syntetický olej pro 2T motory. Samozřejmě je možno použít polosyntetiku a i klasiku minerál. Důležité je, že pokud se rozhodneš pro minerál tak jej prostě musíš dávat neustále. Z minerálu na syntetiku se dá přejít pouze po záběhu a posléze pokud motor naběhá nějaké hodiny a pak přejdeš na syntetiku spolehlivě mu zkrátíš život. Syntetické oleje mají mimo skvělé mazací vlastnosti i tu, že rozpouští karbon a minerální usazeniny z olejů nesyntetických a pokud je motor starší tak jej uvolní natolik, že jsou pak trplé starty docela problém a někdy musíš předčasně přikročit k výměně výbrusu. Jinak co se týká těch benzínů. Neprovozuješ 4T motor a 2T narozdíl od něj nemá problém spálit cokoli. Jestli se rozhodneš dávat 100okt benzín do motoru Turnigy pak je to jen tvoje volba ale rozhodně ti to životnost toho motoru příliš neprodlouží a za ušetřené peníze si radši kup něco do stroje. :mrgreen:



_________________
http://www.rajce.net/u179646
Offline
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Palivo pro benínové motory
PříspěvekNapsal: 19 zář 2013 22:50 
Plodný uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 21 led 2012 16:55
Příspěvky: 377
Bydliště: Šternberk
JJ, to vím, že z horšího oleje na lepší se nemá přecházet. Otázka zní zda do čínského motoru, který je konstrukčně cca 20 -30 let stár, točí max cca 10 000 otáček a životnost bude mít prachmizernou už ze své podstaty (myšleno z hlediska oleje) má smysl lít full syntetiku která mi zaručí, že po 500 -1000 provozních hodinách bude motor absolutně čistý. Obávám se, že ten čínský motor 500 hodin nenajede ani teoreticky. Přičemž švagr do stihlky pily lije červenej stihl minerál olej, pila točí cca až do 17 000 otáček a možná i víc a motohodin má neúrekom. A to mě vede k té myšlence, že ten olej ten motor až tolik neovlivní. Na rozdíl od toho lihem zvodnatělého benzinu. Protože vystačí li si s minerálem stihl pila, proč ne daleko pomalejší chinamotor ?



_________________
Každý modelář se stane pilotem. Pokud se mu to nepodaří, zůstane modelářem navždy. http://www.rcalbum.com/index.php?sum=1782&amode=
Offline
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Palivo pro benínové motory
PříspěvekNapsal: 21 zář 2013 12:25 
Plodný uživatel

Registrován: 03 srp 2011 14:58
Příspěvky: 298
:mrgreen:
No jasně úvaha naprosto správná, jen si myslím,. že ten červenej stihl olej je stejnej jako husqarna červený olej a je to polosyntetika :mrgreen:. A jak jsem konstatoval pokud jej budeš provozovat na jeden typ oleje rozhodně mu tím neublížíš. No a ten benzín s tím lihem taky ne. Tam může nastat problém při delším skladování pak může dojít k oddělení frakcí, jinak to prostě ten 2t přeblafne bez problémů. :mrgreen:



_________________
http://www.rajce.net/u179646
Offline
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Palivo pro benínové motory
PříspěvekNapsal: 21 zář 2013 16:08 
Plodný uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 21 led 2012 16:55
Příspěvky: 377
Bydliště: Šternberk
NJN, ale stejně jsem se včera zbláznil a koupil ten HP ultra plnou syntetiku a i 4 l 100 oktan benzinu. :::::::::::::::::::))))))))))))))))))) tak nějak si jeden nemůže pomoct. Ted už jenom aby to letělo. V říjnu má být hezky ještě. :)



_________________
Každý modelář se stane pilotem. Pokud se mu to nepodaří, zůstane modelářem navždy. http://www.rcalbum.com/index.php?sum=1782&amode=
Offline
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
 Stránka 1 z 1 [ Příspěvků: 5 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

TOPlist