|
Právě je 17 čer 2024 15:53
|
Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata
![](./styles/AeroBlue/theme/images/tl.png) |
|
![](./styles/AeroBlue/theme/images/tr.png) |
|
Autor |
Zpráva |
REX
|
Předmět příspěvku: Re: Náhrada za MVVS 3,5 GFS ![Příspěvek Příspěvek](./styles/AeroBlue/imageset/icon_post_target.gif) Napsal: 03 dub 2014 20:43 |
Mazák |
![Uživatelský avatar](http://www.airvectors.net/avnorat_2.jpg) |
Registrován: 01 dub 2012 20:36 Příspěvky: 1737 Bydliště: kousek od Náchoda, občas chata Rašovice
|
Sice jsem teda ,,elektrikář,, ![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif) ale..... K těm malým kubaturám co se dají teď na benzín koupit. Myslím, že to není vůbec špatný použít do nějakého hornoplocha, nebo třeba dvouplocha, nebo i jiných předloh WWI. Prostě letadel, které notně nepotřebují kupa výkonu a přesto pěkně, pohodově lítaj Pokud se někdy dám na cestu spalovacího pohonu, koupím klidně tenhle ,,malej benzín,, a prostě to do něčeho vhodnýho osadím a pak se uvidí, co všechno se z toho dá vymáčknout a co snese Žhavíky NE-E, buď elektrika, nebo benzín ![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
_________________ Létám jak umím, ale hlavně pro radost z toho, co dělám...
|
|
|
|
![](images/spacer.gif) |
hashpi
|
Předmět příspěvku: Re: Náhrada za MVVS 3,5 GFS ![Příspěvek Příspěvek](./styles/AeroBlue/imageset/icon_post_target.gif) Napsal: 03 dub 2014 21:23 |
Registrován: 19 říj 2013 21:26 Příspěvky: 663 Bydliště: Vysocina
|
|
|
|
![](images/spacer.gif) |
vitstar
|
Předmět příspěvku: Re: Náhrada za MVVS 3,5 GFS ![Příspěvek Příspěvek](./styles/AeroBlue/imageset/icon_post_target.gif) Napsal: 04 dub 2014 12:06 |
Registrován: 03 srp 2011 14:58 Příspěvky: 298
|
Tak postupně Všechny tebou předložené modely mají ropětí okolo 1,7 až 1.8.m a to je dle mého názoru asi tak hranice kdy je ještě reálné nasadit benzín. Je třeba kalkulovat s tím, že 2 takt benzín bude výkonově spíš odpovídat metylovému 4 taktu čili pokud je určen stroj na 2takt 10ccm metyl, pak ekvivalent v benzínu bude 15-20ccm. Pak je třeba porovnat váhy a konstrukci stroje. Kvůli dovažování těžiště. Pokud má krátký a široký čumák ![Embarrassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif) pak bych se toho nebál. Dále je třeba si uvědomit, že ty motory jsou nejen těžší, ale samozřejmě i větší a i tlumič je rozměrnější. Samozřejmostí by měla být pevnější konstrukce. Benzín má vibrace nebo spíš harmonickou rezonanci výrazně níž, takže při nízkých otáčkách je schopen rozvibrovat stroj do výrzně větší klepatury a pokud na to ten stroj nebude přpraven tak je schopen některé spoje rozvolnit. zkušenosti s takhle malýma kubaturama nemám, nejmenší benzín mám 26ccm čínské provenience a nemůžu si stěžovat. Starty bez problému, chod taky. Pravda není to žádný vysokootáčkový dravec, ale to jsem ani nečekal
_________________ http://www.rajce.net/u179646
|
|
|
|
![](images/spacer.gif) |
hashpi
|
Předmět příspěvku: Re: Náhrada za MVVS 3,5 GFS ![Příspěvek Příspěvek](./styles/AeroBlue/imageset/icon_post_target.gif) Napsal: 05 dub 2014 07:28 |
Registrován: 19 říj 2013 21:26 Příspěvky: 663 Bydliště: Vysocina
|
Jak to tak vypadá, tak budu muset hledat nejspíš jiné předlohy pro benzin ![Neutral :|](./images/smilies/icon_neutral.gif) a nebo to risknout a koupit ten Evolution. Pamatuju si jako kluk, že se v 80. letech a dřív použivaly někdy motory z řetězových pil u větších modelů ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif) Jo tehdy se experimentovalo snad se vším ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
|
|
|
|
![](images/spacer.gif) |
vitstar
|
Předmět příspěvku: Re: Náhrada za MVVS 3,5 GFS ![Příspěvek Příspěvek](./styles/AeroBlue/imageset/icon_post_target.gif) Napsal: 07 dub 2014 20:51 |
Registrován: 03 srp 2011 14:58 Příspěvky: 298
|
Teď v myslím že to byla RC revue, tak tam p. Kroufek popisuje úpravu maloobjemových metylových motorů na benzím a celkem si to pochvaluje. Rozhodně bych se toho nijak nebál. I ty motory Evolution nevypadají nijak zle. V té Číně rozhodně došlo k posunu směrem ke kvalitě a pokud vím, tak se tyhle motory prodávají hodně v USA. A jak říká jeden můj známý" co se prodává v USA musí být blbuvzdorné a kvalitní!". I když by se o tom dalo dost diskutovat tak něco pravdy na tom bude. ![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
_________________ http://www.rajce.net/u179646
|
|
|
|
![](images/spacer.gif) |
Puma163
|
Předmět příspěvku: Re: Náhrada za MVVS 3,5 GFS ![Příspěvek Příspěvek](./styles/AeroBlue/imageset/icon_post_target.gif) Napsal: 08 dub 2014 00:17 |
Plodný uživatel |
![Uživatelský avatar](http://img36.imageshack.us/img36/7725/avatarpuma.jpg) |
Registrován: 21 led 2012 16:55 Příspěvky: 377 Bydliště: Šternberk
|
Pokud měli a mají američani ve svých raketách čínské elektrosoučástky, pak je logické, že čínské zboží je absolutně všude. Mě motor Turnigy HP 50 zatím šlape.
_________________ Každý modelář se stane pilotem. Pokud se mu to nepodaří, zůstane modelářem navždy. http://www.rcalbum.com/index.php?sum=1782&amode=
|
|
|
|
![](images/spacer.gif) |
hashpi
|
Předmět příspěvku: Re: Náhrada za MVVS 3,5 GFS ![Příspěvek Příspěvek](./styles/AeroBlue/imageset/icon_post_target.gif) Napsal: 10 dub 2014 20:49 |
Registrován: 19 říj 2013 21:26 Příspěvky: 663 Bydliště: Vysocina
|
Já měl strach, že ty methylové motory předělané na benzin se prý hodně přehřívaly, ale to jsem jen někde četl ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif) ( 100 lidí, 100 názorů ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif) ) Tenhle rok zůstanu nejspíš ještě u methylu ,ale pak bych chtěl zkusit určitě benzín ![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif) Dnes jsem sehnal plánek P 51D Mustang na tu 3,5ccm z roku 1990 ![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif) k doplnění letadel z WW2 ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif) V dnešní době už je stejně všechno z číny tak je podle mne skoro jedno jaká je to značka. Spíš mne zajímalo, jestli s těmi Evolutiony na benzin tady nemá někdo zkušenost.
|
|
|
|
![](images/spacer.gif) |
Puma163
|
Předmět příspěvku: Re: Náhrada za MVVS 3,5 GFS ![Příspěvek Příspěvek](./styles/AeroBlue/imageset/icon_post_target.gif) Napsal: 11 dub 2014 00:30 |
Plodný uživatel |
![Uživatelský avatar](http://img36.imageshack.us/img36/7725/avatarpuma.jpg) |
Registrován: 21 led 2012 16:55 Příspěvky: 377 Bydliště: Šternberk
|
Zkušenost nemám s evolution, ale obecně by to měly být motory uživatelsky přívětivé. Co se týká značek, pak je zajímavé zjištění, zda např. 3 noname flexy nevydrží déle, než jedna brutálně předražená značková. A ny vydrží déle. U těch motorů bych to viděl stejně. Něco mě říká, že 2.5 chinamotoru vydrží déle, než jeden předraženej značkovej.
_________________ Každý modelář se stane pilotem. Pokud se mu to nepodaří, zůstane modelářem navždy. http://www.rcalbum.com/index.php?sum=1782&amode=
|
|
|
|
![](images/spacer.gif) |
hashpi
|
Předmět příspěvku: Re: Náhrada za MVVS 3,5 GFS ![Příspěvek Příspěvek](./styles/AeroBlue/imageset/icon_post_target.gif) Napsal: 11 dub 2014 18:21 |
Registrován: 19 říj 2013 21:26 Příspěvky: 663 Bydliště: Vysocina
|
Taky si myslím. Já už většinou vybírám kompromis mezi cenou a kvalitou. Stejně když si koupím jakoukoli značku tak na druhé straně je "china" ![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif) a zaplatím 2-3 víc. A osobní zkušenosti třeba s českýma značkama? Jak si jen vzpomenu tak zuřím ![Embarrassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif) třeba kuchyňské spotřebiče. Nechal jsem se ukecat a za cca. 40 tis jsem dal do kuchyně českou Karmu, 1.digestoř málo táhne a nestíhá odebírat už při dvou plotýnkách, 2.v mikrovlnce po půl roce odešla žárovka, která ovšem nejde vyměnit a musí se celá rozebrat a volat servis, 3.v troubě stále dokola se upaluje spodní topné těleso v intervalu půl roku a nekvalitní regulátor programu pečení se rozpadl na málé kousky.Nefunkční servis okolí Jihlavy(prý Karma neplatí tak žádný servis nedělají v rámci záruky a z jiného okresu nikdo nepřijede. Ani po domluvě, že to zaplatím po roce stále nikdo nepřijel a musel jsem náhradní díly objednat přímo u Karmy. Je to už rok a půl a stále nic nepřišlo ani po asi 30 telefonátech na všechny možné jejich linky včetně vedení firmy). Všechno si tedy musím opravit sám ![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif) Jediné co zatím jde je lednice, varná deska a myčka whirpool Tak bych mohl pokračovat třeba u ETY a jiných a nebo TV a ostatní elektroniky nebo nářadí. Proč si teda kupovat "českou" nebo jinou evropskou rádoby značku, která je stejně šitá horkou jehlou nebo vyrobená v číně a horší než daleko levnější no name z číny? Existuje samozdřejmě ještě pár vyjímek, ale těch je opravdu je setina. Závěrem bych dodal, že většinou už vybírám věci co nejlevnější a počítám s životností po dobu 2 leté zaruky. ![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif) Paradoxně tyhle výrobky už slouží víc jak pátou sezonu ![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
|
|
|
|
![](images/spacer.gif) |
hashpi
|
Předmět příspěvku: Re: Náhrada za MVVS 3,5 GFS ![Příspěvek Příspěvek](./styles/AeroBlue/imageset/icon_post_target.gif) Napsal: 17 dub 2014 20:51 |
Registrován: 19 říj 2013 21:26 Příspěvky: 663 Bydliště: Vysocina
|
Dnes mi přišla druhá nová 3,5. Tak jsem ji vyčistil propláchnul od špón z výroby namontoval na prkýnko, nacucnul mu methylu a na poprvé chytnul ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif) Jede jako pila a hezky jde za plynem ![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif) A pak že MVVS nejdou seřídit ![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
|
|
|
|
![](images/spacer.gif) |
|
|
![](./styles/AeroBlue/theme/images/bl.png) |
|
![](./styles/AeroBlue/theme/images/br.png) |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|