|
Právě je 17 čer 2024 14:38
|
Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata
![](./styles/AeroBlue/theme/images/tl.png) |
|
![](./styles/AeroBlue/theme/images/tr.png) |
|
vitstar
|
Předmět příspěvku: Re: Zazimování ![Příspěvek Příspěvek](./styles/AeroBlue/imageset/icon_post_target.gif) Napsal: 23 říj 2011 18:15 |
Registrován: 03 srp 2011 14:58 Příspěvky: 298
|
Tak pokud je to žhavík, tak zcela určitě vypláchnout lihem benzínem nebo něčím podobným a potom nakonzervovat. Metylové palivo obsahuje určité procento vody a tak pokud to neuděláš, tak ti zkoroduje klika případně ložiska. A samozřejmě ricin ztuhne do hnědé docela pevné hmoty kterou na jaře budeš docela těžko odstraňovat a motoru to nijak neprospívá. Jako konzervačnmí olej můžeš použít lampový olej, který je parafínový, což je na konzervaci ideální. Motor to ocení ![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif) Nádrž zcela vyprázdit, jinak na jaře budeš mít problémy výše popsané a bordel v palivu. ![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
_________________ http://www.rajce.net/u179646
|
|
|
|
![](images/spacer.gif) |
vitstar
|
Předmět příspěvku: Re: Zazimování ![Příspěvek Příspěvek](./styles/AeroBlue/imageset/icon_post_target.gif) Napsal: 23 říj 2011 19:01 |
Registrován: 03 srp 2011 14:58 Příspěvky: 298
|
No jo to jsou ty radosti, Jěště jedna varianta existuje a to je prostříkat po provozu motor WD 40 a neřešit další konzervaci, ale to palivo určitě musí ven. K tomu palivu se syntetickým olejem a nitrometanem jedno varování. Pokud se jedná o motor starší, který chodil nějakou dobu na klasické palivo, tak použití tohoto paliva do toho motoru vřele nedoporučuji. Jednak syntetika rozpouští karbon a jiné usazeniny, které si motor během provozu vytvoří a tím se motor uvolní tak, že někdy je to na výbrus a nová ložiska. Za druhé nitro na sebe váže vodu ještě více než metyl a pokud ho necháš dlouhodobě působit tak ti opět všechny kovové díly pěkně zkorodují. Ne nadarmo zkušení borci doporučují po létání s nitrovaným palivem motor vyplachovat. takže tak ![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
_________________ http://www.rajce.net/u179646
|
|
|
|
![](images/spacer.gif) |
martin104
|
Předmět příspěvku: Re: Zazimování ![Příspěvek Příspěvek](./styles/AeroBlue/imageset/icon_post_target.gif) Napsal: 23 říj 2011 19:04 |
Plodný uživatel |
![Uživatelský avatar](http://www.rchouby.cz/img/1/s.jpg) |
Registrován: 27 črc 2011 20:57 Příspěvky: 303 Bydliště: Bolehošť
|
Děkuji za varování ![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif) teprve se v těchto motorech začínám orientovat ![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif) přece jen to není motor v Tatře 815 ![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
_________________ http://martin104b.galerie.cz/
|
|
|
|
![](images/spacer.gif) |
Karas
|
Předmět příspěvku: Re: Zazimování ![Příspěvek Příspěvek](./styles/AeroBlue/imageset/icon_post_target.gif) Napsal: 23 říj 2011 19:07 |
Mazák |
![Uživatelský avatar](http://img846.imageshack.us/img846/2653/dsc0005ez.jpg) |
Registrován: 10 čer 2011 13:18 Příspěvky: 1099 Bydliště: Týniště nad Orlicí
|
vitstar píše: No jo to jsou ty radosti, Jěště jedna varianta existuje a to je prostříkat po provozu motor WD 40 a neřešit další konzervaci, ale to palivo určitě musí ven. K tomu palivu se syntetickým olejem a nitrometanem jedno varování. Pokud se jedná o motor starší, který chodil nějakou dobu na klasické palivo, tak použití tohoto paliva do toho motoru vřele nedoporučuji. Jednak syntetika rozpouští karbon a jiné usazeniny, které si motor během provozu vytvoří a tím se motor uvolní tak, že někdy je to na výbrus a nová ložiska. Za druhé nitro na sebe váže vodu ještě více než metyl a pokud ho necháš dlouhodobě působit tak ti opět všechny kovové díly pěkně zkorodují. Ne nadarmo zkušení borci doporučují po létání s nitrovaným palivem motor vyplachovat. takže tak ![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif) To už zní lépe. Kontox je totéž, že? Může se stát, že bude teplá zima a tak budu lítat dál, tak to nechci moc konzervovat. ![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif) EDIT: Kontox ne, myslím konkor. ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
_________________ Vteřiňák je dobrý sluha, ale zlý pán.
|
|
|
|
![](images/spacer.gif) |
martin104
|
Předmět příspěvku: Re: Zazimování ![Příspěvek Příspěvek](./styles/AeroBlue/imageset/icon_post_target.gif) Napsal: 23 říj 2011 19:08 |
Plodný uživatel |
![Uživatelský avatar](http://www.rchouby.cz/img/1/s.jpg) |
Registrován: 27 črc 2011 20:57 Příspěvky: 303 Bydliště: Bolehošť
|
Ještě hloupá otázka, čím myslíš motor vypláchnout? Jako prostříknout WDéčkemaby si ho motor natáhl do sebe?? Budu mít ASP 91 4takt
_________________ http://martin104b.galerie.cz/
|
|
|
|
![](images/spacer.gif) |
vitstar
|
Předmět příspěvku: Re: Zazimování ![Příspěvek Příspěvek](./styles/AeroBlue/imageset/icon_post_target.gif) Napsal: 23 říj 2011 19:09 |
Registrován: 03 srp 2011 14:58 Příspěvky: 298
|
|
|
|
![](images/spacer.gif) |
vitstar
|
Předmět příspěvku: Re: Zazimování ![Příspěvek Příspěvek](./styles/AeroBlue/imageset/icon_post_target.gif) Napsal: 23 říj 2011 19:17 |
Registrován: 03 srp 2011 14:58 Příspěvky: 298
|
Ano, nejlépe pokud je motor teplý tak prostříknout nějakým konzervačním olejem. Ta WD 40 je osvědčená, a párkrát protočit aby se přípravek dostal všude. Nejlépe je odšroubovat žhavící svíčku a prostříknout i z vrchu tím otvorem. Pro dlouhodobou konzervaci je nejlepší výplach naftou, petrolejem, nebo benzínem a poté opět prolít parafinovým olejem a tím nešetřit. Na jaře stačí pak motor propláchnout palivem bez svíčky a pak už můžeš jít na start. ![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
_________________ http://www.rajce.net/u179646
|
|
|
|
![](images/spacer.gif) |
|
|
![](./styles/AeroBlue/theme/images/bl.png) |
|
![](./styles/AeroBlue/theme/images/br.png) |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|