Právě je 20 dub 2024 05:35

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




 Stránka 1 z 1 [ Příspěvků: 4 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Rady ke stavbě
PříspěvekNapsal: 10 črc 2012 11:01 
Zkušený

Registrován: 10 čer 2011 14:00
Příspěvky: 825
Do tohoto vlákna vkládejte důležité rady ke stavbě modelů. Zdržte se prosím jakýchkoliv komentářů k dané radě. Případné komentáře je možné vložit do jiného vlákna, které můžete v případě potřeby založit. Do stejného vlákna budou čas od času i přesunuty komentáře, které přes toto upozornění někdo třeba i omylem sem vloží. Takže nyní můžete své rady vkládat. Pokud máte delší radu, u které vyžadujete diskuzi, pak sem můžete umístit stručný výtah s odkazem na dané vlákno. :)

Seznam rad:
Strana 1
- Kam umístit vlečný háček na větroně
- Vyvážení vrtule
- Výroba žeber "rašplovou metodou"


Offline
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Rady ke stavbě
PříspěvekNapsal: 11 črc 2012 00:17 
Plodný uživatel

Registrován: 17 čer 2011 13:20
Příspěvky: 199
Kam umístit vlečný háček na větroně

Taková jednoduchá poučka kam umístit háček pro vlekání - gumicuk: je potřeba si určit osu trupu, v místě těžiště spustit přímku, která svírá úhel 60 stupňů s osou trupu (přímka jde směrem dopředu, tzn. před těžiště) a v místě kde ta pomyslná přímka protne spodní hranu trupu se umísťuje háček. Je možné i laborovat s polohou mírným posouváním háčku dopředu a dozadu, myslím tím tedy v řádech několika milimetrů. V případě posunutí dopředu možno startovat ve větším větru a dosažená výška je menší, v případe posunutí dozadu je to spíš do menšího větru a dosahovaná výška je větší, ale hrozí možné uhnutí modelu do strany. Názorný obrázek zde http://aero1000.rajce.idnes.cz/Ostatni/#P1070147.jpg


Naposledy upravil PavelN dne 15 srp 2012 06:30, celkově upraveno 1


_________________
Aeronca 10ccm (1,8m), Symfonik V2 (3m), VSO-10 (3m -Fara), VT-116 (3m -Fara), motorový kluzák (2,3m - vlastní konstrukce), L-13 Blaník (3,25m - Fara - stavba)
http://aero1000.rajce.idnes.cz/
Offline
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Rady ke stavbě
PříspěvekNapsal: 06 srp 2012 00:44 
Plodný uživatel

Registrován: 17 čer 2011 13:20
Příspěvky: 199
Vyvážení vrtule

Jednoduchý přípravek na vyvažování vrtulí lze vyrobit z trnu na kterém je zhotoven závit a ze dvou kuželů které mají díru se závitem http://aero1000.rajce.idnes.cz/Ostatni/#vrtule1.jpg následně vrtuli upevníme do přípravku http://aero1000.rajce.idnes.cz/Ostatni/#vrtule2.jpg, http://aero1000.rajce.idnes.cz/Ostatni/#vrtule3.jpg a vyvážíme nejlépe broušením těžšího listu jemným smirkovým papírem http://aero1000.rajce.idnes.cz/Ostatni/#vrtule4.jpg až do doby, kdy vrtule zůstane v jakékoli poloze a nebude těžším listem "padat" dolu. Výroba takovéhoto přípravku zabere pár minut práce na soustruhu a samotné vyvážení lze provádět v ruce bez použití dalšího stojánku.



_________________
Aeronca 10ccm (1,8m), Symfonik V2 (3m), VSO-10 (3m -Fara), VT-116 (3m -Fara), motorový kluzák (2,3m - vlastní konstrukce), L-13 Blaník (3,25m - Fara - stavba)
http://aero1000.rajce.idnes.cz/
Offline
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Rady ke stavbě
PříspěvekNapsal: 30 lis 2012 18:48 
Plodný uživatel

Registrován: 17 čer 2011 13:20
Příspěvky: 199
Výroba žeber "rašplovou metodou"

Pro ty z Vás co se rozhodují k vlastní stavbě se pokusím popsat výrobu žeber, ke které netřeba žádné mechanizace. Základem zhotovení žeber rašplovou metodou jsou 2 šablony, které překreslíme z plánku na překližku, nebo např. duralový plech. Je jedno zda se jedná o křídlo, které nemění svou hloubku, nebo křídlo, které se ke svému konci zužuje. Vyrobíme prostě první a poslední žebro a do těchto provrtáme dírky na provlečení drátu cca průměr 2 mm http://aero1000.rajce.idnes.cz/PQN/#001.jpg. Podle hloubky profilu možno protáhnout i více jak 2 dráty. Poté z balsy vyřežeme jednotlivé kousky (pásky balsy) "žeber" s nějakou rezervou http://aero1000.rajce.idnes.cz/L-13_Blanik/#066.jpg, tzn. o něco větší, než výsledný tvar a postupně navlékneme na dráty potřebný počet kusů http://aero1000.rajce.idnes.cz/PQN/#002.jpg. Z obou krajů nasadíme šablony http://aero1000.rajce.idnes.cz/PQN/#004.jpg a celý blok upneme jemně do svěráku. Poté jednoduše brousíme a brousíme až dostaneme výsledný tvar na čisto. Nakonec pilníkem zhotovíme jednotlivé drážky pro nosníky, pochopitelně netlačíme na pilu a pracujeme pečlivě, na druhou stranu je potřeba brousit tak dlouho až se dotýkáme brouskem šablon, výsledek ale stojí za to http://aero1000.rajce.idnes.cz/PQN/#005.jpg.
Já osobně s úspěchem používám k broušení žeber pásovou hobby brusku někde z OBI (dříve jsem používal obyčejnou pásovou ruční brusku upnutou za madlo do svěráku hlavou dolu) a celý blok žeber brousím v ruce opatrně až na šablony. Takto mi broušení netrvá déle než pár minut práce a pochopitelně se nevyhnu doladění ručně ve svěráku. Na snímcích jsou sice žebra již hotová, ale doufám, že jsem postup, který není složitý popsal dostatečně srozumitelně.



_________________
Aeronca 10ccm (1,8m), Symfonik V2 (3m), VSO-10 (3m -Fara), VT-116 (3m -Fara), motorový kluzák (2,3m - vlastní konstrukce), L-13 Blaník (3,25m - Fara - stavba)
http://aero1000.rajce.idnes.cz/
Offline
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
 Stránka 1 z 1 [ Příspěvků: 4 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

cron
TOPlist