Právě je 19 dub 2024 17:04

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




 Stránka 1 z 1 [ Příspěvků: 6 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Ki 61 HIEN od Kyosho
PříspěvekNapsal: 30 led 2012 22:56 
Znalý uživatel

Registrován: 16 čer 2011 22:56
Příspěvky: 74
Zdarec
Od Ježíška jsem dostal Ki 61 HIEN. Na požádání uživatelů konkurenčního fora jsem vypotil pseudorecenzi kterou jsem jim poslal mailem. Zde bych rád tuto recenzi vložil do fora.
Recenze Ki 61 HIEN
Stavebnici jsem koupil poté co mi nevyšel kup PIPERa J3 od Aviatika 666. Prodal mi ho před nosem přestože jsme byli dohodnuti že mi ho nechá. Takže jsem se porozhlídnul po netu po něčem zajímavým. Nejdřív mě napadl HE 111 kterého měl v nabídce Pelikán ale ten už v nabídce chyběl. Pak mě napadlo mrknout k Lindingerovi, tam taky už nebyl ale místo něho jsem objevil v akci HIENa. Takže objednat, zaplatit 149,- EUR a čekat. Došel za cca 7 dní a v rámci EU bez dalších poplatků.
Jelikož stavebnice byla od Ježíška tak jsem do ní jen nakouknul, vyndávat cokoli z krabice jsem si netroufl, už bych to tam nikdy zpátky nedal. Krabice je napěchovaná, každý kousek místa využitý a zabezpečený proti poškození. Vše zabaleno s německou pečlivostí i když zřejmě v Číně.
Výbavu jsem měl připravenou tuto :
Motor TURNIGY SK 4250 – tenhle motor mám vyzkoušený na SuperChipu , s vrtulí 12/6 táhne na zemi víc než 3 kg.
Regl TURNIGY TRUST 70A – tenhle regl jsem použil poprvé a to ze dvou důvodů. 1. můj oblíbený TURNIGY Plush 60A nebyl na skladě 2. Trust má spínaný BEC což při 5S Lipol a 6.servech vidím jako výhodu oproti UBEC .
Serva jsem použil následující – na křidélka HEXtronic DMG 16, na směrovku Blue Bird BMS 705, na výškovku Blue Bird BMS 706 , na podvozek Blue Bird BMS 136 MG.
Na klapky jsem použil BlueBird BMS 705.
Všechna serva jsou v kovu, kdysi jsem ušetřil cca 200,- Kč na servu na Spita a dodnes na něho v dobrém vzpomínám . :cry:
Baterie – používám TURNIGY 5S Lipol 3000mAh. Mám je v SuperChipu a Eindeckeru takže jen přibude další stroj na stejné baterky.
Vrtule používám Master Airsrew Eletric Only Series – mám připravený 12/6, 12/7 a 12/8. Hodlám měřit tah a odběr, ostatně jako u všech větších letadel.
K samotné stavbě, teda spíš sestavení.
Návod je opravdu podrobný, v němčině se jakžtakž orientuju, čínština je pro zasmání. Návod je samozřejmě doplněn piktogramy takže sestavení zvládne i takový pseudomodelář jako jsem já.
Návod začíná sestavením křídla, konkrétně mojí nejneoblíbenější činností – zalepením pantů křidélek a vztlakových klapek. Automaticky měním dodané „papírové“ panty za klasické MP jety. I když zde jsem nakonec udělal vyjímku, na klapky jsem papíráky použil. Kdo ví jestli klapky někdy použiju. A pak už jen rutinná klasika – instalace serv na destičky, instalace táhel, prodlužovaček na serva atd. Pak slepit křídlo a jde se na zatahovací podvozek. Chod podvozku je luxusní a díky radě Hoblíka jsem zvládnul seřízení za cca půl hodiny. O jaká radost oproti půl dni který jsem strávil u podvozku Corsára. V návodu chyběla jedna drobnost – domeček náboje kol se šroubuje na podvozkovou nohu dvěma červíky což se mi zdálo na hladkou kulatinu málo. Obrousil jsem teda pod červíky plošky abych zabránil otáčení domečku na podvozkové noze. Pak jsem ještě osadil servo klapek a křídlo je hotové. Kryty podvozku plánuju osadit až po záletu, nevím jak to bude na trávě chodit. Ještě jednu úpravu jsem udělal s podvozkem. Po zkušenostech s provozem stíhaček na trávě jsem podložil domeček podvozku vzadu cca 2mm podložkou. V zataženým stavu se s podvozkem nic neděje, ve vytaženým se kola posunou díky páce cca 2 cm před původní polohu, letadlo není tak náchylné k překlápění na čumák.
Dál jsem pokračoval ocasníma plochama – opět výměna papíráků za plastové panty, zalepit směrovku a výškovku do trupu – nezapomenout (jako já) provrtat směrovkové kormidlo kvůli ovládání ostruhy a zalepit kormidla. Osadit serva kormidel, udělat otvory pro táhla kormidel atd. Jedna poznámka – táhla kormidel jsou z nějaké uhlíkové kulatiny ve které jsou nalepeny koncovky se závitem. Při utahování šroubu se mi podařilo celkem snadno tu trubku rozštípnout. Musel jsem ji opatrně zkrátit , provrtat a zalepit koncovku.
Instalace motoru proběhla bez problémů a dodané motorové lože je na SK 4250 akorát. Regulátor zatím instaluju bez uchycení, bude se s ním jistě šibovat při dovažování. Namontovat unašeč vrtule a motorový kryt, vytvořit lože pro baterii. Zkusmo jsem hodil HIENa na váhu, 2660g s baterií mě docela překvapilo, nezdál se tak těžký. Pak jsem mrknul do návodu – uvádějí v E verzi 2900g takže mám ještě fóra. Baterku jsem narval co nejvíc na motorovou přepážku, snad to bude stačit. Ještě jsem napípal vysílač – používám HITEC OPTIC s modulem ASSAN + 6 kanálový přijímač ASSAN X8R6.
Další moje cesta vede vždy k Hoblíkovi. Odbyl jsem si klasický scénář ve kterém moje letadlo vychválí a naleje optimismu do žil. "To musí bezvadně lítat" – jeho slova kterým bohužel po peripetiích s Corsairem od Hangaru9 až tak nevěřím. Hoblík vezme laserový nivelák, změří náběhy a úhly seřízení a vyosení motoru. Motor bylo nutno potlačit, jedna položka to spravila. Kontrola těžiště vyzněla tak jako vždy – těžký na zadek. Takže vše co jde dopředu a pokud to bude málo tak olovo do čumáku. Vyříznutím části motorové přepážky jsem posunul baterii ještě o cca 2 cm dopředu a pro klid na duši jsem přidal ještě cca 100g olova. Po záletu třeba něco odeberu ale zatím to zkusím takhle. Je potřeba dodat že těžiště na plánu je vzadu zhruba o 3 cm !!!.
Ještě mám ve zvyku změřit odběr a tah motoru. Zkoušel jsem Master Airscrew 12/6 - odběr 42A a tah 3100g. S 12/7 – odběr 51A a statický tah 3250g.
Ještě jednou na váhu – konečných 2755g. Takže poměr váha / tah = 1/1,18. To bude lítat .
Zálet:
Zálet proběhl celkem neplánovaně. V týdnu se udělalo pěkně a tak jsem se urval z práce na lítání. HIENa jsem vzal do auta tak nějak navíc, říkal jsem když zbyde čas tak s ním alespoň popojedu abych zjistil jak mu to bude jezdit. Vše bylo v pořádku, kontrola výchylek taky tak jsem se za vydatné podpory kolegů (hučeli do mě docela dost) vydal do vzduchu. Letadlo se rozjelo jako k ohni, přece jenom výkonu je dost. Stačilo lehce přitáhnout a je ve vzduchu. Pár ťuknutí do trimů, nic co by se nedalo ukočírovat v jednom. Zatáhnul jsem podvozek, nic zvláštního se nestalo takže jsem hned vyzkoušel ovladatelnost. Co mě hned ze začátku zaujalo byla poměrně malá maximálka. Nebyl to takový fofr jak jsem předpokládal. Na jednu stranu možná lépe, na druhou stranu jsem se těšil na adrenalin který jsem zažil naposledy s mým milovaným Spitem. Pár minut ve vzduchu, pár výkrutů a zatáček a jde se na přistání. Podvozek ven a přiblížení. Raději víc na rychlosti, přece jenom minimálku nemám ještě ošahanou. Přistání jako do peřin, takhle se mi se stíhačkou nepodařilo už dlouho přistát. Takže letadlo lítá a lítá dobře. Musím ještě odstranit pár pazvuků které se linuly z letadla za letu. Zřejmě folie a drnčení kabiny.
Závěr – nádherný, neokoukaný a skvěle létající letadlo který jde provozovat na trávě. Navíc dobře přepravitelné i ve složeném stavu. Už se těším na jaro!!!
Pajax 007
Odkaz na letadlo zde:
http://www.espritmodel.com/kawasaki-ki6 ... 0-arf.aspx
U Lindingera už není v nabídce takže to samé u jiného prodejce.


Přílohy:
25012012117.jpg
25012012117.jpg [ 302.45 KiB | Zobrazeno 3603 krát ]
P1290707.JPG
P1290707.JPG [ 433.19 KiB | Zobrazeno 3603 krát ]
P1290700.JPG
P1290700.JPG [ 436.89 KiB | Zobrazeno 3603 krát ]


Naposledy upravil Pajax 007 dne 21 říj 2013 20:15, celkově upraveno 2
Offline
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Ki 61 HIEN od Kyosho
PříspěvekNapsal: 31 led 2012 10:33 
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 10 čer 2011 13:18
Příspěvky: 1099
Bydliště: Týniště nad Orlicí
Ahoj, pěkná recenze. Zkus prosím přidat odkaz kde si jej koupil a nějaký foto přimo do článku. Ať je to recenze se vším všudy. Dík.

PS:Zapomněl si na toho Canadaira, stále čekáme na nějaký info a foto. ;)



_________________
Vteřiňák je dobrý sluha, ale zlý pán.
Offline
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Ki 61 HIEN od Kyosho
PříspěvekNapsal: 31 led 2012 14:31 
Znalý uživatel

Registrován: 16 čer 2011 22:56
Příspěvky: 74
Zdarec
Takže ještě doplnění parametrů
Rozpětí 1405 mm
Délka 1049mm
Hmotnost 2.600g - 2.900g
Ovládané: směrovka, výškovka, motor, křidélka, klapky a zatahovací podvozek.
Odkaz na to samé letadlo od jiného prodejce:
http://www.espritmodel.com/kawasaki-ki6 ... 0-arf.aspx
Pajax 007


Offline
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Ki 61 HIEN od Kyosho
PříspěvekNapsal: 31 led 2012 15:43 
Zkušený

Registrován: 10 čer 2011 14:00
Příspěvky: 825
Pěkná recenze i letadlo... tak ať ti dobře lítá. :)


Offline
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Ki 61 HIEN od Kyosho
PříspěvekNapsal: 31 led 2012 16:13 
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 10 čer 2011 13:18
Příspěvky: 1099
Bydliště: Týniště nad Orlicí
Teď mně tak napadlo. Jak je to s tím podvozkem? Lítáš normálně na travnatém letišti? Kamarád pokukuje po Mustang P-51, ale já se obávám o podvozek v téhle velikosti. ;)



_________________
Vteřiňák je dobrý sluha, ale zlý pán.
Offline
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Ki 61 HIEN od Kyosho
PříspěvekNapsal: 31 led 2012 19:56 
Znalý uživatel

Registrován: 16 čer 2011 22:56
Příspěvky: 74
Zdarec
Podvozek je v naprosté pohodě. Měl jsem Spita (1230mm) který měl kola moc blízko k těžišti a nešlo s ním vzlétnout pomalu ani na asfaltu. Musel jsem přihnout nohy dopředu, předělat šachty a nakonec jsem podložil vzadu domeček podvozku. Pak s ním šlo vzlétnout z asfaltu a přistát na trávě. Pravidlem je aby osa kol byla co nejvíc vepředu což u zatahovacího podvozku občas bývá problém. Na HIENovi jsem podložil domeček podvozku vzadu asi 2mm podložkou, tím jsem posunul osu kol dopředu a rozjezd a dokonce i pojíždění bylo naprosto v pohodě. Myslím že by to bylo v pohodě i bez tý úpravy "aber sicher ist sicher". Někdy mě připadá že výrobci s tím letadlem ani nezkouší lítat.
Pajax007


Offline
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
 Stránka 1 z 1 [ Příspěvků: 6 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

TOPlist